דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להתמודד עם משבר עם NLP 

מאת    [ 27/11/2008 ]

מילים במאמר: 788   [ נצפה 5168 פעמים ]

NLP בשבילי היא הרבה יותר מטכניקה טרנדית. בשבילי היא דרך חיים שאיפשרה לי להתמודד טוב יותר עם מחלתה של בתי. במיוחד היכולת לגייס מתוכי, מהחלקים שרוצים לנהל את החיים, אופציות חלופיות ללופ המחשבתי הרגיל והמדכא שלי.  הנה פרק מספרי, "חזקה מברזל":

אני יכולה להתמודד אחרת. לילה אחד, כשאיפשרתי לעצמי ללכת לישון ממורמרת מתפקידי כמטפלת במשרה מלאה במיה, ולהניח את האבן הגדולה שלי על המקום הקבוע שעל החזה, חלמתי על אשה שהיא מנהלת של תחנת רכבת ייחודית, עם רכבות שיוצאות בשעות בלעדיות לתחנה, ואפילו עם מסלולים שלא נקבעו לפי צרכי הנוסעים, אלא לפי המסלול הסמוך לבתי נהגי הרכבת. התחנה עבדה כמו עיר עצמאית ונפרדת, ובלי שום צורך למלא צרכים לאומיים. רק צרכי מנהלת התחנה וצרכי הנהגים נלקחו בחשבון. והנוסעים? הם התאימו את עצמם. זכר החלום הזה תפס אותי מול רמזורי הרכבת שליד קניון איילון. ללא כל הכנה מוקדמת התייצבה מולי לתמונה ברורה דמותה של מנהלת התחנה החלומית, והתפוגגה עם צפירת המכוניות שמאחורי. ברור היה לי שקיבלתי סוג של הנחייה מתת המודע שלי היודע - כל, אבל רק לאחר שהנחתי לרכבות לחלוף על הפסים, הבנתי: לפעמים דרושה השלמה עם תנאים מסויימים, כמו תנאי החיים שנוצרו עם מחלתה של מיה, אבל החוכמה היא למצוא, במסגרת התנאים האובייקטיביים שמחייבים אותי להתמסר למיה, את הנתיבים שמתאימים לי, וזאת בלי להתחשב באף אחד. חובה עלי למצוא את הדרכים להגיע לסיפוק ולאושר למרות הנסיבות. לא להרגיש שכוחה כמו בלון יום הולדת הנופח לאיטו את גז ההליום שלו, כשהוא מרחף בחלל הבית, מרזה מיום ליום, ומודע בצער לעובדה שאיבד את קסמו לעד. למדתי שיש עוד מסכים בחיים, פרט למסך המחלה. למדתי לזכור מי אני. האם אני יהודית, אמא של מיה החולה, או שאני יהודית - שאוהבת את הקיץ ואת הים, שחולה על הדפס שושנים בכל מקום אפשרי, שמעדיפה סלט ירוק עם מנגו על בשר בגריל, שאמנות אמיתית מרגשת אותה עד דמעות, שמסתכלת בכפות הידיים של גברים, שריצ'רד גיר עושה לה את זה, שדוחפת לילדים שלה אוכל, שאוהבת לטרוף את העבודה ולא לחכות למחר, שסרטים רומנטיים מרחיבים לה את הלב, שמוסיקה ערבית חושנית בעיניה, ש...ש...ש...

למדתי לקחת אחריות על מצב הרוח שלי. נכון, מיה סובלת, אבל אני היא שבוחרת בתגובה זו או אחרת לסבלה. אני המנהלת. יכולתי לנסות לסלק לפעמים, ומספיק גם לכמה דקות, את עננת הדאגה השחורה. יכולתי למצוא בכל יום זמן כדי לשמח את עצמי לגמרי. במצבים קיצוניים של בלבול ולחץ, בין טיפולים שונים והחלטות רפואיות קשות, אמרתי או שרתי לעצמי באמבטיה, בלי שאף אחד שומע, את המשפט הבא: "במקום זאת אני מסוגלת לראות שקט ושלווה". כל כך פשוט, כל כך גאוני. האם לא מגיעה לי קצת שלווה? כמובן שכן. הייתי צוללת למשמעות המשפט שוב ושוב, כי בהתחלה הוא יצר בי התנגדות: "מיה סובלת ואני אשב בשקט ובשלווה? אין סיכוי." ואז קלטתי שמותר לי. מותר לי להתנתק לפרק זמן מן הדאגה. מותר לי להעניק לעצמי זמן של שלווה. אפשר להפסיק את טחינת המחשבות הבלתי פוסקת. אני חייבת להיות שלווה כדי שאוכל להמשיך להתמודד. המילים היו מחלחלות בי כמו דבש, ואני ניקיתי, לפרק זמן קצר, את הרעל הכימי שיצרה הדאגה בגופי. ולמרות שהמילים: "במקום זה אני מסוגלת לראות שקט ושלווה" היו מצליחות לאבד מכוחן כשניצבתי מול מיה הכואבת, ולמרות שמייד רציתי למות, ולא להתמודד - לא וויתרתי. לקחתי נשימה עמוקה, עצמתי עיניים, שחררתי את התכווצות הכאב שבלב, ואמרתי לעצמי: אני נחושה בדעתי להסתכל על הדברים בצורה אחרת. "מה זאת אומרת לראות את הדברים אחרת?" הייתי ממשיכה לריב עם עצמי. "איך אפשר לעמוד מול הכאב ולחשוב אחרת? איך אפשר לחשוב על בחירה? איך אפשר לשמוח? איך אפשר לרקוד? - אפשר.

ומה התפקיד של NLP במשוואה הזאת? היכולת להשתמש במשאבים פנימיים והפניית הזרקור אליהם כדי להשתמש בהם רגע לפני נפילה ל"בור". השינוי נעשה ברמת הנוירונים במוח ומאפשר שינוי רגשי והתנהגותי. ממש שינוי התוכנה! מה זה NLP? הפסיכולוגיה המודרנית במיטבה. השיטה התפרסמה בהצלחתה בטיפול בטראומות כבר בקרב חיילים פוסט טראומטיים בשנות השישים. שיטת טיפול והנחייה שהעמידה במיקוד את השאלה: "איך אנשים מצטיינים מוציאים את עצמם מבורות ונפילות, איך הם מרימים את עצמם מדפוסים מרעילים ומחשבות מסרסות או מתגובות התנהגותיות מחלישות". השיטה איננה מתמקדת בשאלה "למה זה קרה לי?".

NLP זו שיטת אימון יעילה וממוקדת שיוצרת שינוי ארוך טווח. מתאימה לטיפול וכן מציעה פיתרון יעיל לבעיות תקשורת או קשיים ביצירת "כימיה". בניגוד לקואוצ'ינג שמתעסק עם "מה שיש", בעזרת NLP אפשר לאתר את שורשיה של בעיה, להשתחרר מפחדים, לטפל בתסמונות פוסט טראומתיות, לשנות הרגלים, לרפא מחלות שונות, להשתחרר מתלות, מדפוסים והתמכרויות. יתרונו הטיפולי של מודל ה-NLP, בכך שהוא מאפשר לכל אדם להגיע לגמישות התנהגותית ומחשבתית, ובעקבות כך ליהנות מהגשמת מטרות ואיכות חיים טובה ושלווה יותר. כל כך גאוני וכל כך מפליא בפשטותו ובעוצמתו. יעיל, מהיר ומשיג תוצאות שנשארות לאורך זמן. מה הייחוד שלי? אני מתחילה את סדרת המפגשים באבחון וייעוץ בתקשור – זהו הייחוד שלי. יש לי את היכולת לדייק ולשקף עבורך את הדפוסים והאמונות שיוצרות תקיעות ואת סיפור החיים המאמלל, את תבניות המחשבה המודחקות וכן היכולת לשים את האצבע על מטרות מומלצות בדרך לחיים מספקים יותר. אני באמת רואה אותך!

יהודית קונפורטי- אימון טיפולי באמצעות דמיון מודרך ו NLP
אבחון ויעוץ בתקשור, מתמחה בטיפול בטראומות, שינוי דפוסים והרגלים, התמכרויות שונות לאוכל, לקניות, לחיזוק והעצמת הביטחון העצמי
NLP TRAINNER
http://www.my.alternativli.co.il/kjud

שעת משבר או חיפוש הדרך? משהו יכול להשתנות. צרו איתי קשר
0546240131
036051459
kjud59@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב